05 listopada 2012 ~ Możliwość komentowania Nowa propozycja szkoleń: Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych w świetle nowych aktów prawnych została wyłączona

Nowa propozycja szkoleń: Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych w świetle nowych aktów prawnych

*

Forma: wykład z elementami warsztatu

Czas trwania: 5-6 godzin dydaktycznych

Plan zajęć:

Wstęp

  • Uwarunkowania prawne oraz zadania osób wchodzących w skład zespołów
  • Konieczność pedagogicznej diagnozy ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły

Wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb ucznia

  • Interpretowanie danych zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego i innych dokumentów ucznia
  • Narzędzia diagnozy pedagogicznej dostępne na terenie szkoły – prezentacja metod
  • Diagnoza funkcjonowania ucznia na poszczególnych przedmiotach

Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno–Terapeutycznych (IPET)

  • Charakterystyka Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych
  • Prezentacja proponowanych form dokumentacji
  • Omówienie przykładowego IPET-u

Część warsztatowa

  • Tworzenie własnych IPET w oparciu o dokumentację ucznia znanego nauczycielom
  • Konsultacja stworzonych programów

Ewaluacja IPET-u i rozwiązania praktyczne:

  • Dokumentowanie pracy z uczniem ze Specjalnym Potrzebami Edukacyjnymi
  • Współpraca zespołu z rodzicami
  • Dokonywanie ewaluacji i nanoszenie poprawek do programów
  • Gdzie szukać pomocy i informacji

Szkolenie prowadzi Joanna Kwiatkowska – członek Stowarzyszenia, Nauczyciel Dyplomowany, psycholog i terapeuta pedagogiczny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim – wydziału Psychologii (specjalizacja psychologia wychowawcza) oraz wydziału Pedagogiki (specjalizacja Pedagogika Wczesnoszkolna i Reedukacja). Psycholog w szkole podstawowej, terapeuta pedagogiczny w gimnazjum.

Zgłoszenia ciągłe na adres asperger@wp.pl w tytule „Szkolenie – IPET”. Możliwość przyjazdu szkoleniowca na miejsce.

Comments are closed.