Uwaga! Mazowiecki Kurator Oświaty wskazał dodatkowe 6 poradni psychologiczno-pedagogicznych orzekających w sprawie autyzmu, w tym zespołu Aspergera.
Poradnie orzekające w sprawie autyzmu
Zespoły orzekające w sprawach autyzmu, działające we wskazanych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty poradniach, wydają orzeczenia/opinie dla dzieci i młodzieży z autyzmem zamieszkałych lub uczęszczających do przedszkoli, szkół i placówek w następujących dzielnicach:
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7, ul. Narbutta 65/71:
– Ochota,
– Mokotów,
– Śródmieście,
– Ursynów,
– Ursus,
– Włochy,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10, ul. Wrzeciono 24:
– Bemowo – do 28 lutego 2019 r.
– Białołęka – do 31 stycznia 2019 r.
– Bielany,
– Żoliborz:
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4, ul. Mińska 1/5:
– Praga Południe,
– Praga Północ – do 31 stycznia 2019 r.
– Rembertów,
– Targówek – do 28 lutego 2019 r.
– Wawer,
– Wesoła.
W grudniu 2018 roku Mazowiecki Kurator Oświaty wskazał kolejne 6 warszawskich poradni psychologiczno – pedagogicznych, które mogą wydawać orzeczenia dla dzieci z autyzmem w tym z zespołem Aspergera.
Przyjęto następujące terminy rozpoczęcia orzekania autyzmu w poszczególnych poradniach.
1) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 24 – Wilanów od 1 grudnia 2018 r.
2) Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych nr 1 – Wola od 1 stycznia 2019 r.
3) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 21- Białołęka – od 1 lutego 2019 r.
4) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 5 – Praga Północ – od 1 lutego 2019 r.
5) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 20 – Bemowo – od 1 marca 2019 r.
6) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 13 – Targówek – od 1 marca 2019 r.
Wymienione powyżej poradnie będą wydawać orzeczenia dla dzieci z autyzmem w tym z zespołem Aspergera dla dzieci zamieszkałych lub uczęszczających do szkół na terenie swojej dzielnicy.
Wydawanie orzeczeń dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera dotyczy orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego/ indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego lub opinii o potrzebie wczesnego wspomagania.
Opracowała: Maria Walczuk