2011 „AKCEPTACJA = INTEGRACJA, CZYLI CO WIEMY O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SPOŁECZNEJ?”
Celem zadania było opracowanie i wdrożenie programu edukacyjno-wychowawczego, którego odbiorcą jest młodzież gimnazjum i starszych klas szkoły podstawowej. Program miał na celu dostarczenie wiedzy na temat spektrum zaburzeń autystycznych, przełamać stereotypy myślenia o osobach z zaburzeniami autystycznymi, zwłaszcza z zespołem Aspergera (ZA) i autyzmem wysokofunkcjonującym (HFA) oraz kształtować pozytywny wizerunek osób niepełnosprawnych społecznie.
Program edukacyjny skierowany został do uczniów starszych klas szkoły podstawowej i gimnazjów, szkół integracyjnych jak i ogólnodostępnych, w których znajdują się uczniowie z diagnozą zespołu Aspergera (ZA) lub zamiennie autyzmem wysokofunkcjonującym (HFA).
Program edukacyjny prowadzony był głównie w formie warsztatów poprzedzonych krótkim wstępem teoretycznym. Warsztaty miały na celu doświadczenia „bycia autystycznym uczniem” – czyli odczucia jak takie osoby postrzegają świat, interpretują bodźce z niego płynące i zrozumienia dlaczego zachowują się w niestandardowy sposób
Część warsztatowa była poprzedzona krótkim wstępem teoretycznym a zakończona podsumowaniem. Podsumowanie miało na celu dostarczenie narzędzi odpowiedniego komunikowania się, współpracowania oraz reagowania w sytuacjach kryzysowych. Końcowy element stanowiło wdrożenie programu przeciwdziałania przemocy wobec uczniów z zaburzeniami autystycznymi.
Dofinansowanie miasto st. Warszawa w kwocie 14 000 zł.